Bayraktar Bayraklı’nın Bozuk Görüşü

0

Bayraktar Bayraklı’nın Bozuk Görüşü

Bayraktar Bayraklı, Habertürk Gazetesi’nde 15 Mart 2013 tarihli makalesinde şöyle diyor:

“Biz Cennet ve Cehennem’in geçici olduğunu söylüyoruz. Eski âlimler de bunun farkına varmışlar fakat açıklayamamışlardır.” (Bayraktar Bayraklı)

“Eski âlimler” diye bahsettiği Cehm bin Safvân olsa gerek. Nitekim, Dr. Ebubekir Sifil  24 Temmuz 2004 tarihli Millî Gazete makalesinde şu bilgileri veriyor:

“Kaynaklar, kabir azabı, sırat, mizan, rü’yetullah… gibi hususları inkâr etmesi yönüyle Mu’tezile’nin, kulun iradesini inkâr etmesiyle Cebriye’nin fikir babası kabul edilen Cehm b. Safvân’ın bu konuda aykırı görüş beyan ederek cennet ve cehennemin belli bir aşamadan sonra fena bulacağını (yok olacağını) söylediğini zikreder. Ancak bu görüşünde kendisine tabi olan kimse mevcut değildir. Sadece cehennemin fena bulacağı görüşü ise ilk olarak Mu’tezile’nin ileri gelenlerinden Ebu’l-Hüzeyl el-Allâf tarafından ortaya atılmış ve İbn Teymiyye, İbnu’l-Kayyım, daha sonraları –İbnu’l-Vezîr diye bilinen– Muhammed b. İbrahim es-San’ânî, Musa Carullah Bigiyef ve İsmail Hakkı İzmirli tarafından savunulmuştur.” (Ebubekir Sifil)

Bayraklı’nın bu sözünün hükmü aşağıda bildirilmiştir.

İmam-ı a’zam Ebu Hanife rahimehullah, Fıkhu’l-Ebsat’ta diyor ki:

-Eğer Cennet ve Cehennem fâni olacaktır derse? diye sordum.-Ona Allahü teâlâ Kur’ân’da cennetin nimetlerini “Kesilip tükenmeyen, yasak da edilmeyen” (el-Vakıa) olarak vasfetmektedir, de. Cennetlik ve Cehennemlikler girdikten sonra Cennet ve Cehennem yok olacaktır diyen kimse de orada ebedî kalışı inkâr ettiği için, kâfir olur.”

Kâdîzâde Ahmed Efendi rahimehullah diyor ki:

“Cennet ve Cehennem ve içlerinde bulunanlar sonsuzdurlar. Bunun aksini söylemek küfürdür. Allahü teâlâ bizi bundan korusun.” (Birgivî Vasiyetnâmesi Şerhi, Bedir Yay., s. 124)

Zahid el-Kevseri rahimehullah diyor ki:

“Cennet ve Cehennem’in ya da bunlardan birisinin baki olduğunu inkar edenlerin tekfiri, Ehl-i Hakk’ın icmâ’ına dayanır.” (Makalat, 377) “Cennet ve Cehennem’in baki olduğu hususu Kur’an, sünnet ve yakini icma ile sabittir.” (Makalat, 450)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *