Ayetel Kürsi Arapça Okunuşu Türkçe Meali Faziletleri

0

Ayetel Kürsi Arapça Yazılışı

 

Ayetel Kürsi Arapça Okunuşu Türkçe Meali Faziletleri

 

Ayetel Kürsi Türkçe Meali

Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
Allah ki, O’ndan başka ilah yoktur. O hayydır, kayyûmdur.
Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama.
Göklerde ve yerdekilerin hepsi O’nundur.
O’nun izni olmadan katında kim şefaat edebilir?
O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir. (Hiçbir şey O’na gizli kalmaz.)
O’nun bildirdiklerinin dışında insanlar,
O’nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler.
O’nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alır, onları koruyup gözetmek kendisine zor gelmez.
O, yücedir, büyüktür.

 

Ayetel Kürsi’nin Faziletleri İle İlgili Hadis-i Şerifler

Âyetü’l-Kürsî’nin fazîleti hakkında müstakil çalışma yapanlar, onun fazîletlerine dair 95 kadar hadîs vârid olduğunu belirtmektedirler. Bunlardan bir kısmına yer vermek istiyoruz.

“Bu âyet herhangi bir evde okunduğunda, şeytanlar o evi otuz gün süreyle terk ederler ve hiçbir büyücü (sihirbaz) erkek ve hiçbir (büyücü kadın) kırk gece süreyle o eve giremez.” (Darimî, Fedâilü’l-Kur’ân 14)

Hazreti Ali’nin (Radıyallâhu Anh) de şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Nebînin minber üzerinde iken şöyle dediğini duydum: ‘Kim, >Ayetü’l-Kürsi<yi her farz namazın peşinden okursa, cennete girmesine, ölümden başka hiçbir şey mâni olmaz (Ölünce cennete girer). Onu okumaya, ancak sıddîk veya âbid kişiler devam eder. Kim onu, yatağına girdiğinde okursa, Allah o kimseyi kendi canı, komşusu, komşusunun komşusu ve etrafındaki evler hususunda emin kılar.” (Münziri, 2/453)

Sâhabe-i Kir’âm bir gün Kur’ân-ı Kerîm’de hangi ayetin daha faziletli olduğunu müzakere ederlerken, Hazreti Ali (Radıyallâhu Anh) onlara: “Ayetü’l-Kürsî’den haberiniz yok mu?” diye sorduktan sonra sözlerini şöyle sürdürür: “Allah Resûlü, bana şöyle dedi: ‘Ya Ali! Beşeriyetin efendisi Hazreti Âdem (Aleyhisselâm); Arapların efendisi Muhammed’dir. Bunda övünülecek bir durum yok. Sözlerin efendisi Kur’ân, Kur’ân’ın efendisi Bakara Sûresi, Bakara Sûresi’nin efendisi ise ‘Âyete’l-Kürsi’dir.” (Tirmizî, Fedailü’l Kur’an, 2)

Yine Hazreti Ali’nin (Radıyallâhu Anh) şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Bedir gününde savaşıyordum. Derken Allah’ın Resûlünün ne yaptığını göreyim diye, O’nun yanına vardım. Yanına vardığımda O, secde hâlinde: ‘Ya Hayyü Ya Kayyûm’ diyor, başka bir şey demiyordu. Sonra savaşa döndüm. Daha sonra Resûlullâh’ın yanına tekrar geldiğimde O, aynı şeyleri söylüyordu. Ben, gidip gelmeye ve O’na bakmaya devam ettim. O da, Allah Teâlâ kendisine fethi müyesser kılıncaya kadar, aynı şeyi söylemeye devam etti.” (Fahreddin er-Râzî, 5/403-404)

Resûlüllah (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) Ubey’den sordu: “Allah’ın kitabında hangi ayet daha büyüktür?” Ubeyy: “Allah ve Resulü daha iyi bilir” dedi. Cenâb-ı Peygamber, suali birkaç defa tekrar etti. Sonra Ubey: “Ayetül-Kürsî en büyük ayettir” dedi. Cenâb-ı Peygamber: “Ey Eba Munzir! İlim senin için mutlu olsun. Nefsimi yed-i kudretinde bulunduran Allah’a yemin ederim ki Ayetül-Kürsî’nin lisanı ve iki dudağı vardır. Arşın, saki (ayağı) yanında durmakta ve padişahlar padişahını takdis etmektedir.” (Müslim, “Müsâfirîn”, 258; Ebû Dâvûd, Salât, 352, Hurûf, 1; Ali Arslan, 2/218)

Ubey ibni Ka’b’in (Radıyallâhu Anh) oğlu anlatıyor: “Bizim, içinde hurma dolu bir ambarımız vardı. Babam onu daima kontrol ederdi. Onun eksildiğini gördü. Bir gece onu beklerken baktı ki ergenlik çağına gelmiş erkek çocuğa benzer bir hayvan geldi. Ona selam verdi ve ben de selamın cevabını verdim dedikten sonra devamla şunları söyledi: ‘Sen nesin? Cinni misin, insi misin? ‘ diye sordum. ‘Ben cinniyim’ dedi. Ben: ‘O halde elini bana uzat’ dedim. Elini bana verdi. Baktım ki eli, köpek eli, tüyleri köpek tüyü. Ben: ‘Cinlerin yaradılışı böyle midir?’ diye sordum. O ‘Cinler biliyor ki, onların içinde benden daha kuvvetlisi yoktur.’ Ben: ‘Seni bu işe zorlayan nedir?’ dedim. O: ‘Benim kulağıma geldi ki sen sadakayı seven bir kişisin. Senin tamından biz de nasibdar olmayı istedik.’ Ubeyy ona: ‘Bizi sizden koruyacak ne vardır?’ diye sordu. O: ‘Bu âyet (âyetü’l-kürsî) vardır’ dedi. Sonra Ubeyy ertesi gün Resûlullah’a (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) gelip haber verdi. Cenâb-ı Peygamber: ‘o habis doğru söylemiştir’ buyurdular. (Ali Arslan, 2/218)

Allah’ın Resûlü (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) muhacirlerin sofasında (meclisinde) bize vardı. Bir kişi sordu: “Ey Allah’ın Resûlü! Kur’ân’ın hangi ayeti daha büyüktür?” Cenâb-ı Peygamber, Ayetü’l-Kürsî’yi okudu ve: “Bu en büyük âyettir” dedi. (Müsned, 4/461)

Rivâyet tefsirlerinde yer alan bazı hadislerde de Âyetü’l-kürsî’yi okuyana Allah’ın hemen bir melek göndereceği, ertesi güne kadar bu meleğin onun iyiliklerini yazacağı ve kötülüklerini sileceği, farz namazların arkasından onu okuyanın da öldüğü zaman cennete gireceği ifade edilmiştir. Bu hadislerde işaret edilen fazileti sebebiyledir ki Âyetü’l-kürsî namazların sonunda genellikle okunan bir âyettir. Aynı inançla namaz dışında da sık sık okunan âyetler arasında yer alır.

Ebû Hureyre (Radıyallâhu Anh) bir esir kılığına girmiş vaziyette şeytanla karşılaşmış ve bu kıssa, endişelerden uzak olabilmek ve manevî muhafaza altına girmek için yatmadan evvel Âyetü’l-Kürsî okunması yönündeki: “Döşeğine uzandığın vakît Âyetü’l-Kürsî’yi (yâni) (Hayy ve Kayûm o!an Allah’dan başka hiç bir ilâh yokdur.) âyet-i kerimesini sonuna kadar oku! Böyle yaparsan üzerinde faehemahâl Allah tarafından bir mu­hafız bulunur ve tâ sabaha kadar şeytan, senin semetine yaklaşamaz” (Buhârî, “Vekâlet”, 10) tavsiyesiyle sonuçlanmıştır. Bu hadîs-i şerîfi İmâm-ı Nesâî de ‘Amelü’l-Yevm ve’l-Leyle’ adlı eserinde kaydetmiş ve ilk dönem âlimlerimizden itibaren ümmet bu yüce âyet-i böylece okuyagelmiştir. (Ali Arslan, 2/219)

Âyetü’l-Kürsî’nin, yola çıkılmadan önce okunması gereken ve kişinin yolculuğu boyunca manevî koruma altında muhafazasını sağlayacak bir âyet-i kerîme olduğu belirtilmiştir: “Eserlerde (rivayetlerde) vârid olmuştur ki, bir kimse yola çıkmazdan önce Âyetü’1-Kürsiyi okursa, evine dönünceye kadar başına hiç, bir belâ gelmez.” (Buhârî, “Hac”, 1)

Allah Resûlü (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) ashabından bir kişiye: “Sen evlendin mi?” diye sorduktan sonra, ezberinde bazı sûrelerin bulunup bulunmadığını sormuş ve konu en son Âyetü’l-Kürsî’ye gelip şöyle devam etmiştir… “Cenâb-ı Peygamber (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) o kişiye: ‘Senin yanında (Allah o Allah’tır ki kendinden başka hiçbir ilâh yoktur) diye başlayan Âyetü’l-Kürsî yok mudur?’ buyurunca O: ‘Evet, vardır. (Âyetü’l-Kürsî)yi ezbere bilirim!’ deyince Resûlüllah: ‘O, Kur’an’ın dörtte biridir’ buyurmuştur.” (Ali Arslan, 2/219)

Ebû Zerr (Radıyallâhu Anh) ile Peygamber Efendimiz (Sallâllâhı Aleyhi ve Sellem) arasında uzunca bir soru cevap faslı geçmiş Ebû Zerr’in (Radıyallâhu Anh): “Ey Allah’ın Resûlü! Senin üzerine inen ayetlerin hangisi daha üstündür?” sualini yöneltmesi üzerine Peygamber Efendimiz (Sallâllâhı Aleyhi ve Sellem): “Âyetü’l-Kürsî (Allah o Allah’tır ki ondan başka mabud yok) diye başlayan âyet” şeklinde cevap vermiş ve Âyetü’l-Kürsî’nin fazîletini öylece beyân buyurmuştur. (Ali Arslan, 2/219)

Abdullah ibni Mes‘ûd (Radıyallâhu Anh) şöyle anlatmıştır: “İnsanlardan birisi yola çıktı. Cinlerden birisi ona rastladı: ‘(Ey İnsanoğlu!) Benimle güreşir misin? Beni yıkarsan sana bir âyet öğreteceğim. Evine girdiğinde onu okuduğun zaman o eve hiçbir şeytan girmeyecektir.’ İnsanoğlu cinnîyi yendi ve cinnîye: ‘Şahsiyet yönünden seni zayıf görüyorum. Sanki senin ellerin köpek eli gibidir. Siz cinlerin hepsi böyle midir yoksa sen mi böylesin?’ O cinnî: ‘Ben onların aralarında en kaburgalısıyım. İkinci bir kez benimle güreşir misin?’ İkinci kez de Âdemoğlu onu yıktı. Cinnî: ‘Âyetü’l-Kürsî’yi oku. Onu herhangi bir kimse evine girerken okursa şeytan onun evinden çıkar ve merkebin yellendiği gibi yellenerek kaçar…” İbni Mes‘ûd (Radıyallâhu Anh) cinnîyle güreşen bu zâtın Hazreti Ömer (Radıyallâhu Anh) olduğunu açıklamıştır. (Ali Arslan, 2/219)

İmam Ahmed ibni Hanbel’in (Radıyallâhu Anh) Müsnedine kaydettiği bir rivayette Âyetü’l-Kürsî’nin, Allah Te‘âlâ’nın en büyük ismini ihtiva ettiği beyan edilmektedir: “Elif, Lâm, Mîm, Allah o Allah’tır ki, ondan başka ilâh yok; O Hayy ve Kayyum’dur” âyetlerinde Allah Teâlâ’nın en büyük ismi vardır.”

Aynı fazîleti vurgulayan bir başka hadîs-i şerîfte ise şöyle buyrulmuştur: “Allah’ın en büyük ismi o isimdir ki, onunla Cenâb-ı Hakk çağrıldığı zaman icabet eder. O üç yerdedir: el-Bakara, Âl-i İmrân ve Tâhâ Sûrelerindedir.”

Dimeşk Hatibi olan Hişam bin Âmmar bahsedilen üç yeri şöyle açıklamıştır: “el-Bakara Sûresindeki âyet, Allah o Allah’tır ki, ondan başka mabud yoktur. Hayy ve kayyumdur…”

 

Namazlardan Sonra Ayetel Kürsi Okumanın Faziletleri (Farz Namazlar)

Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: “Kim ki her farz namazının arkasında Âyetü’l-Kürsî’yi okursa, onun Cennet’e gitmesine ancak ölmemesi mani olur. (Yani ölürse hemen Cennet’e gider).” (Beyhakî, Şuabu’l-Îmân, 2/458, No.2395)

Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: “Allah, İmrân oğlu Musa’ya vahiy gönderdi. Âyetü’l-Kürsî’yi her farz namazın akabinde oku. Çünkü onu her farzın akabinde okuyana şükredenlerin kalbini ihsan edeceğim. Zikredenlerin dilini vereceğim. Peygamberlerin sevabını, sıddîklerin amelini vereceğim. Çünkü buna ancak bir peygamber veya sıddîk ya da kalbi iman için imtihan edilen veya Allah yolunda öldürülmesini isteyen devam eder” (Nesâî, Amelü’l-Yevm ve’l-Leyle)

 

Ayetel Kürsi’nin Manevi Muhafazaya Vesile Olduğuna Dair Hadis-i Şerifler

Nakledeceğimiz hadîs-i şerîflerin ortak manası: “Kim ki Âyetü’l-Kürsî’yi günün evvelinde veya gecenin evvelinde okursa o onu korur” şeklindedir.

“Kim ki sabahladığı zaman ‘Hâ Mîm’ (el-Mü’min) Sûresi’nin üçüncü (dönüş Allah’ındır) âyetine kadar ve Âyetü’l-Kürsî’yi okursa onların ikisinin yüzü suyu hürmetine akşamlayıncaya kadar korunur. Onların ikisini akşamlandığında okursa, onların yüzü suyu hürmetine sabahlanıncaya kadar korunur.” (Tirmizî, Fedâilü’l-Kur’ân, 2)

“İçinde bu ayetin okunduğu evi, şeytanlar otuz gün terk ederler. O eve kırk gece erkek ve kadın hiçbir sihirbaz ya da büyücü giremez.” (el-Keşşaf Tefsiri)

“Kim uyuyacağı esnada Ayete’l-Kürsi’yi okursa, Allah onu sabaha kadar koruması için bir melek gönderir (görevlendirir).” (Durrü’l-Mensûr)

Ebû Hureyre (Radıyallâhu Anh) Peygamber Efendimiz’den (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle rivayet etmiştir: “Bakara Sûresinde Kur’ân âyetlerinin efendisi vardır. İçinde şeytan olan bir evde okunduğunda şeytan oradan çıkar. Her şeyin bir zirvesi vardır. Kur’ân’ın zirvesi de Bakara Sûresidir. Onda Kur’an âyetlerinin efendisi vardır ki o da Âyet el-Kürsî’dir.” (Beyhakî, Şuabu’l-Îmân, 2/457)

İmam Nesefî (Rahimehullâh) Hazretleri Âyetü’l-Kürsî’nin bu derece fazîletli oluşunu şu şekilde açıklamıştır: “Çünkü bu ayet tevhid esasını, Allah’ın (Celle Celâluhû) birliğini, azametini ve temcidini (ululuğunu) ele almaktadır. O’nun yüce sıfatlarından, niteliklerinden söz etmektedir. Çünkü Aziz ve yüce Rab olan Allah’ı (Celle Celâluhû) anmaktan daha üstün bir şey olamaz. Dolayısıyla Allah’ı (Celle Celâluhû) zikretme, anma mahiyetinde olan bir şey elbette diğer şeyleri anmaktan daha değerli ve faziletlidir. Böylece anlaşılıyor ki, ilimler içerisinde en değerli ve en önemli olan ilim “tevhid” ile ilgili olan ilimdir.” (Suyûtî, 2/56)

Hazreti Hasan (Radıyallâhu Anh) Efendimiz şöyle buyurmuştur: “Her farz namaz sonunda Âyetü’l-Kürsî’yi okuyan kişi, diğer namaza kadar Allah’ın koruması altında olur.” (Heysemî, Mecmau’z-Zevâid, 2/148)

Hazreti Âişe (Radıyallâhu Anhâ) validemiz şöyle buyurmuştur: “Adamın biri Rasûlullâh’a (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) gelip evindeki malının eksilip bereketsiz olduğunu söyleyince, Rasûlullâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem): ‘Âyetü’l-Kürsî’yi neden okumazsın? O hangi yemek ve katığa okunursa Yüce Allah mutlaka o yemeği ve katığı bereketli kılıp çoğaltır’ buyurdu.” (Suyûtî, 2/56)

İbni Mes‘ûd’un (Radıyallâhu Anh)ın rivayet ettiği bir hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) kendisinden tavsiye isteyen birisine şöyle buyurmuştur: “Âyetü’l-Kürsî’yi oku. O, seni, çocuklarını ve evini korur. Hatta evinin etrafındaki evleri bile korur.” (Beyhakî, Şuabu’l-Îmân, 2/458)

İbni Abbas (Radıyallâhu Anhumâ) Âyetü’l-Kürsî’nin faziletini şöyle ifade etmiştir: “Allah (Celle Celâluhû) Bakara Sûresi’nden daha değerli bir şey yaratmadı. Bu sûrede en değerli ayet Âyetü’l-Kürsî’dir.”

Rasûlullâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) bir başka hadîs-i şerîfinde Âyetü’l-Kürsî’nin sıkıntıları kaldıracağı hakikatini şöyle ifade buyurmuştur: “Kim sıkıntılı anında Âyetü’l-Kürsî’yi ve Bakara Sûresi’nin son iki âyetini okursa Yüce Allah o kişiye yardımcı olur.”

Sahâbe-i Kirâm’ın büyüklerinden Abdurrahman ibni Avf, evine girdiği zaman âyetü’l-kürsî okumaya devam etmiştir. Hazreti Hasan’ın da: “Hangi ameli daha üstün görüyorsun” diye sorulduğunda: “Kur’ân okumayı, Kur’ân’dan da âyetü’l-kürsî okumayı en üstün amel görüyorum” dediği rivâyet edilmiştir.

 

Ayetel Kürsi’nin Sırları

1. Bu ayet Kuran-ı Kerimin Seyyidi ve en büyüğüdür. Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i kerime’dir. Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi, Peygamber Efendimiz (s.a.v), Zeyd (r.a)’i çağırarak yazdırmıştır.

2. Ayet-el-Kürsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları yuvarlanmıştır.

Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp, iblisin yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı haber vermişlerdir.

3. “Ya Hayyu – Ya Kayyum” Ayete’l-Kürsi’deki en önemli iki Esma-i İlahidir. “Hayy ve Kayyum olan Allah’ım! Rahmet ve merhametinle senden yardım istiyorum; bana yardım et…” diyen kimseye, Allah yardım eder.

4. Üzüntü ve keder anında “Ya Hayyu Ya Kayyum” isimlerini çokça zikreden kimse, bütün üzüntü ve kederlerden kurtulur, ferahlayıp huzura kavuşur.

5. Ayet’el-Kürsî’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir Ayet-i Kerimede yoktur. Çünkü bu Ayet-i Kerimede, bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere 17 (on yedi) yerde Allah Teâlâ’nın İsmi geçmektedir.

6. Yatmadan önce Ayet’el-Kürsî okuyana, Allah Teâlâ tarafından bir koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan yaklaşamaz.

7. Rasülullah (s.a.v), derece bakımından Kuran-ı Kerimin hangi suresi daha büyüktür? Diye soran sahabeye, “İhlâs Suresi” buyurdu. O Sahabe “Kuran-ı Kerim’de hangi Ayet daha üstündür?” diye sorunca, Peygamber Efendimiz (s.a.v), “Ayet’el-Kürsî’dir” buyurdu.

8. Ayet’el-Kürsî’yi okuyan kimse, yedi kalenin içine girmiş gibi muhafaza edilir.

9. Ayet’el-Kürsî, Kuran-ı Kerimin dörtte biridir.

10. Ayet’el-Kürsî okunan eve şeytan giremez; büyücü sokulamaz.

11. Ayet’el-Kürsî okumaya devam kişi, dünyada ve âhirette yüce makamlara ulaşır. Günahlardan sakınmaya ve korunmaya başlar. Huzura kavuşur, makam ve mevkii yükselir.

12. Ayet’el-Kürsî, durak yerlerinin sayısınca 17, kelimeleri sayısınca 50, harfleri sayısınca 170, resuller ve ashabı kiram sayısınca 313 defa okuyan kişinin her isteği yerine gelir; cesareti artar. Halk arasında sevgi, saygısı ve itibarı çoğalır. İstediği makama ulaşır. Hiç kimse ona zarar veremez.

13. Resul-ü Ekrem Efendimiz (s.a.v)’in isimleri sayısınca 201 defa okuyan kimsenin, dünya ve ahiretle ilgili istekleri geri çevrilmez.

14. Ayet’el-Kürsî; yemek, buğday, pirinç, arpa gibi şeylere 313 defa okunarak, her okunuşta o şeye üflenirse bereketi artar, o şeyde bereketlilik olur.

15. Ayet’el-Kürsî’yi her gün okumayı adet haline getiren kişinin Allah geçmiş günahlarını bağışlar.

16. Ayet’el-Kürsî okuyan kişi üstün bir zikir yapmış olur. Çünkü onda hem Tevhid anlamı var hem de Kuran tilaveti vardır.

17. Ayet’el-Kürsî’de 34 Esma-i İlahi vardır. 17’si açık olarak, 17’si de kapalı olarak bulunmaktadır. Aynı zamanda 17 “mim” harfi, 17 de “vav” harfi vardır. Allah’ın en büyük ismi Ayete’l-Kürsi’de mevcuttur. Bu yüzden Ayet’el-Kürsî ile dua edilirse kabul edilir.

18. Ayet’el-Kürsî’yi bir hacet ve arzunun olması için okumak, o işin olmasına vesiledir. Bu ayeti okumaya devam eden devamı nispetinde fayda görür.

19. Ayet’el-Kürsî okumaya ancak peygamberler, sıddıklar ve şehitler devam eder. Kişi okumaya devam ederse, ahlâkı şehit ve sıddıkların ahlakına ulaşır.

20. Ayet’el-Kürsî’yi okumaya devam eden kişiye; Allah hayırlı ve faydalı kapılar açar. İlim öğretir; gizli bilgileri ve tedavi etme yollarını öğretir. Hem Zahiri, hem de Bâtıni ilim nasip eder.

21. Ayet’el-Kürsî okunur ve sevabı kabir ehline bağışlanırsa, o kabir nurla dolar, kabir genişler ve ölünün derecesi, mevkisi ve makamı yükselir. Okuyana da büyük sevap verilir.

22. Ayet’el-Kürsî’yi çok okuyanın anlayışı artar. Düşman şerrinden kurtulur. Allah’ı büyük isimleriyle anmak, zikretmek isteyenler Ayete’l-Kürsi’yi okumalıdırlar. Ayete’l-Kürsi ilahi rahmet ve yardım kapılarını açar.

23. Sıkıntılı anlarda Ayet’el-Kürsî okunursa sıkıntı geçer. Tehlike durumunda okunursa okuyan o tehlikeden kurtulur.

24. Ayet’el-Kürsî’yi 170 defa okuyana Allah her işinde yardımcı olur. Zorluk çekmez. Üzüntü ve kederden uzak olur. Rızkı genişler. Arzularına ve isteklerine kavuşur.

25. Bakara Suresinin ilk 4 ayeti, Ayet’el-Kürsî, Ayet’el-Kürsî’den sonraki 2 ayeti ve Bakara Suresinin son 5 ayetini okuyanın kendisine ve ailesine şeytan ve kötülük yaklaşamaz. Deli üzerine okunmaya devam edilirse şifaya deli şifaya kavuşur.

26. Şehvete düşkün, kötü ahlaklı ve kötü kişiler Ayet’el-Kürsî okur ve okumaya devam ederlerse durumları değişir. Ahlakları düzelir ve en iyi hale yönelmiş olurlar.

27. Ayet’el-Kürsî’yi okuyan kendini güven içine alır. Cin, şeytan ve insan zarar veremez.

28. Gece yatarken Ayet’el-Kürsî okuyan, kendini güven içine aldığı gibi, ailesini ve komşusunu da koruyup, güven içine alır.

29. Her farz namazın arkasından Ayet’el-Kürsî okuyan ikinci bir namaza kadar korunmuş olur. Yatarken okuduğunda, 2 melek onu korumakla görevlendirilir.

30. Ayet’el-Kürsî’yi her farz namazının arkasından okuyana Cennetin sekiz kapısı birden açılır, dilediğinden içeri girer. Allah, okuyana; şükredenlerin kalplerini, sıddıkların amellerini, Allah’a dost doğru yönelenlerin sevabını verir. Ölünce doğruca Cennete girer. Muttakilerin elde edeceği mükâfat verilir.

31. Evinden çıkarken Ayet’el-Kürsî okuyan kişinin günahları bağışlanır, şeytanlar ondan uzaklaşır. Cin, şeytan ve insan şerrinden ve korkularından emin olur. Her şeyden muhafaza olunur.

32. Gece ve gündüz 10 defa İhlâs suresi ve Ayet’el-Kürsî’yi okumaya devam eden kişi, Allah’ın rızasını kazanır. Şeytandan korunur. Mahşerde peygamberlerle birlikte olur.

33. Ayet’el-Kürsî okunan evden şeytanlar 30 gün kovulmuş olur, 40 günde büyücü ve sihirbaz giremez.

34. Ayet’el-Kürsî’yi 6 defa okuyup 6 yönüne üfler, 7. kez okuyup içine çeker ve 8. de okuyup etrafına daire çizerse, kendisini manevi bir hisar içine alır ve korunur. Özellikle araç kullananlar, aracı çalıştırıp yürümeden okursa, her türlü kazadan korunmuş olur.

Not: Bu okumada usul şöyledir: 1. okuyuşta önüne, 2. de sağına, 3. de soluna, 4. de arkasına, 5. de yukarı, 6. da aşağı okuyup üfler. 7. de içine çekip yutar. 8. de üfleyerek etrafına daire çizer.

Böylece kendini tehlikeli yerlerden, düşmanların şerrinden ve musibetlerden koruma altına almış olur. Bu uygulama yapıldıktan sonra hiç konuşmadan Ayete’l-Kürsi okuyarak düşman üzerine yürünürse, düşman onu göremez ve zarar veremez.

35. Her namaz sonunda Ayet’el-Kürsî okuyan kimsenin, eceli gelince ruhunu, yüce Allah bizzat kendi kudret eliyle alır ve o kişi şehitlik sevabına kavuşur.

36. Ayet’el-Kürsî, okuyanı kötü ahlâktan kurtarır. Kişiyi Allah’a yöneltir.

37. Ayet’el-Kürsî okuyan kişiyi dinlemek üzere melekler gelip bulur ve dinlemek üzere hazır olurlar; saf tutup dururlar. İhlâs suresi okunan eve uğradıklarında secdeye kapanırlar. Haşir suresi okunan evde diz çöküp dururlar.

38. Gece ve gündüz 1000 defa Ayete’l-Kürsi’yi 40 gün okuyan kimseye ruhani âlem kapısı açılır. Melekler ziyaretine gelir. Tüm sırlara vakıf olmaya başlar. İstek ve arzuları gerçekleşir. Resulullah (s.a.v) Efendimizi rüyasında görme şerefine erer.

39. Ayet’el-Kürsî ve Âmene’r-resulü… Ayetlerinin okunduğu eve şeytan girmez.

40. Ayet’el-Kürsi bir kaba okunur ve o kabın örttüğünü hiçbir cin ve şeytan açamaz. İçindekileri alıp götüremez.

41. Ayet’el-Kürsi’yi 170 defa okumaya devam eden; hapisteyse hapisten kurtulur. Borçlu ise borcunu ödeme imkânı bulur. Rızık isterse, geniş bir nimete erişir. Bu sayıda her farz namazının ardından okumaya devam ederse isteğine, arzusuna çabuk kavuşur. Gece kıbleye yönelip okuduğunda da aynı şekilde istekleri kabul görür.

42. Ayet’el-Kürsi günde 50 defa okunursa, okuyan şeytandan korunur.

43. Ayet’el-Kürsi’yi, İhtiyacı ve isteği olan 170 defa okuduktan sonra 3000 defa Ya Kâfi, Ya Ğanî, Ya Fettâh, Ya Rezzak isimlerini zikredip, ihtiyacını Allah’tan isterse isteği kabul olur.

44. Ayet’el-Kürsi’yi, 170 defa Merih saatinde okursa her türlü günah ve beladan korunur. İnsanlar arasında itibarlı olur.

45. Ayet’el-Kürsi’yi Zuhal saatinde okuyan, amirler yanında, patronu yanında büyük itibara ve makama erişir.

46. Ayete’l-Kürsi’yi Müşteri saatinde okursa dert ve kederi dağılır. Tüm kötülüklerden korunur. Hapisten kurtulmaya sebeb olur.

47. Ayet’el-Kürsi’yi Güneş saatinde okunursa büyük mertebe ve derecelere yükselir. Halkın dertleriyle ilgilenecek uygun bir mevkie gelir.

48. Ayet’el-Kürsi’yi Zühre saatinde okunursa dostları, arkadaşları arasında ve aile içinde kıymeti artar. Dünya işlerinden istediği olur.

49. Ayet’el-Kürsi’yi, Utarit saatinde okuyan, kin ve düşmandan korunur. Düşmanının helaki niyeti ile okursa düşmanından kurtulur.

50. Ayet’el-Kürsi’yi, Kamer saatinde okuyanın rızkı genişler, bereketi artar.

51. Ayet’el-Kürsi’yi, akıl ve anlayışın artması niyetiyle, 50 defa, yağmur veya zemzem suyuna okunur ve içilirse bu dileği gerçekleşir.

52. Ayet’el-Kürsi’yi, her gün 18 defa okumaya devam eden kimseyi Allah, tevhit ruhuyla diriltir. Kalbini buna açar, rızkını genişletir. Kıymeti yücelir. Yazıp üzerinde taşıyanı Allah musibet, afet, kaza ve belalardan korur.

53. Ayet’el-Kürsi şer ve kötülükten korunmak niyetiyle okunur ve “vela yeûdühü hıfzühüma ve hüve’l-aliyyü’l-azim” kısmı, arka arkaya 70 defa tekrar edilerek okunursa, tehlike ve kötülük ortadan kalkar.

54. Ayet’el-Kürsi şer ve kötülükten korunmak niyetiyle okunur ve “vela yeûdühü hıfzühüma ve hüve’l-aliyyü’l-azim” kısmı, arka arkaya 70 defa tekrar edilirse, okuyan şeytan ve cin şerrinden korunmuş olur.

55. Ayet’el-Kürsi, ev veya iş yerinin kapısının üst kısmına yazılırsa o yere hırsız giremez, o yerin rızkı artar.

56. Ayet’el-Kürsi, yazılıp bir eşya arasına yerleştirilirse o eşya çalınmaz; zarara uğramaz.

57. Ayet’el-Kürsi, bir kaba 3 defa yazılır ve içine su konulup, hastaya içirilir. İçirilirken; falan hastalıktan kurtulup şifa bulmaya niyet ettim denilirse, Allah’ın izniyle hasta şifaya kavuşur.

58. Ayet’el-Kürsi’yi sabah yatağından kalkıp, abdestli olarak 3 defa okuyan kişi, akşama kadar; akşam namazının arkasından 3 defa okuyan, sabaha kadar şeytan, cin ve insan şerrinden korunur.

59. Bir dileği olan gece yarısından sonra, abdestli olarak, kıbleye yönelip, 170 Ayet’el-Kürsî okuyup, dileğini Allah’tan isterse, isteği olur.

60. Cuma günü sabah namazından önce, abdestli olarak, tenha bir yerde, kıbleye yönelip, diz çökerek, 313 defa Ayet’el-Kürsi okuduktan sonra;

“Ya Rabbe’l-Azim, bu ayeti kerime hürmetine 313 Ashab-ı Bedir ve 313 Ashab-ı Talût hürmetine muradımı ihsan buyur” diye dua edenin maksadı gerçekleşir.

61. Ayet’el-Kürsi’yi, 7 adet tuz parçasının her birine 7 defa okuyup, aç karnına besmele ile her gün yutan kişi balgamdan kurtulur.

62. Uykuda, rüyasında korkan kişi yattığı zaman Eûzü-Besmele ile 3 defa Ayete’l-Kürsî okuyup, her birinde “ve lâ yeüdühü hifzuhüma ve hüve’l-aliyyü’l-azim” cümlesini 3 defa tekrar ederek yatarsa, korkulu rüyalardan kâbus görmekten ve karabasandan kurtulur.

63. Sara tutan kişiye 21 Ayete’l-Kürsi okunursa kendine gelir.

64. Papaz büyüsü yapılmış kişiye, 7 Ayet’el-Kürsi, şeker şerbeti üzerine okunup içirilirse Allah’ın izniyle büyüden eser kalmaz.

65. Bir kâğıda 11 defa Ayete’l-Kürsi; safran, gül suyu, misk karışımı mürekkeple yazılır ve üzerine 101 defa Ayete’l-Kürsî okunup, ödağacı veya amberle tütsülendikten sonra, bir yerin kapısının üzerine konulursa o haneye hırsız, düşman giremez, afetlerden korunur. Ticaret haneye asılırsa o yer hem korunur, hem de bereketi, kazancı artar.

66. Bir kâğıda 3 Ayete’l-Kürsi yazıp, üzerine 1289 defa Ya Allah, Ya Hayy, Ya Kayyum, Ya Aliyy, Ya Azîm okunur, sonra da muşamba veya naylonla sarıp üzerinde taşıyan kişinin rızkı ve kısmeti açık olur.

67. Bir kâğıda 3 Ayete’l-Kürsi yazıp, üzerine 1289 defa “Ya Allah, Ya Hayy, Ya Kayyum, Ya Aliyy, Ya Azîm” okunur, sonra da su geçirmeyecek şekilde bir şeye sarıp üzerinde taşıyan düşman şerrinden ve afetlerden emniyette olur ve korunur.

68. Büyü dolayısıyla bağlı olan kişi için; bir kâse içine Ayet’el-Kürsi yazılır, içine su konulur ve üzerine 101 Ayet’el-Kürsi ve 1289 defa Ya Allah, Ya Hayy, Ya Kayyum, Ya Aliyy, Ya Azîm okunur, o su üç gün sabah aç karına içilirse bağlılığı çözülür.

69. Ayete’l-Kürsi bir kâğıda yazılıp haşerenin bulunduğu yere asılırsa, oradaki haşereler gider.

70. Bir kâğıda Ayete’l-Kürsi yazılıp, üzerine 21 Ayete’l-Kürsi, 3 İhlâs, 21 Salât-ü Selam okunup, bir tarlaya gömülürse, o tarlanın bereketi ve mahsulü artar, korunur, muhafaza olunur.

Kaynak:Dr.Arif Arslan (Dua ile korunma)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *